سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتظار...

                                        ای یــادگار خـاتـــم پیغمبــــران بیـــا                                          ای منجــی یــگانه عصـر و زمان بیـا

 

جانهـا به لب رسیده ز هجــران روی تــو                                       پــژمرده از فــراق تو پیـر و جوان بیا


چشمـــان به راه مانده به دیدار مقدمت                                       ای جــای پــای تو شرف دیدگان بیـا


 دنیـا به زیر چکمـه ی فرعونیــان دهــر                                         بهـر نجــات مـردم کـل جهــان بیـا


ظلم و فساد و جنگ و شرر شعله می کشد                                  از بهــر برقــراری امـن و امـان بیــا


من روز را به یـاد تـو،شب را سحـر کنـم                                        ای نــام با صفــای تـو ورد زبان بیـا


مکتوب شده در دوشنبه 88/4/22ساعت 10:46 صبح توسط علیرضا نظرات ( ) |

 او که جمعه می آید


برای آمدنت دیر می شود، برگرد

زمان ز پرسه زدن سیر می شود، برگرد

در انتظار تو با کوله باری از وحشت

زمین دوباره زمین گیر می شود، برگرد

برای روشنی چشم آسمان، خورشید

میان چشم تو تکثیر می شود، برگرد

همیشه جای تو در لحظه هایمان خالیست

غروب جمعه که دلگیر می شود، برگرد

و جمعه ای که بیایی، تمام عرش خدا

به سمت خاک سرازیر می شود، برگرد



مکتوب شده در جمعه 88/4/12ساعت 7:17 عصر توسط علیرضا نظرات ( ) |

تو را غایب نامیده اند، چون «ظاهر» نیستی، نه اینکه «حاضر» نباشی.


«غیبت» به معنای «حاضرنبودن»، تهمت ناروائی است که به تو زده اند و آنان که بر این پندارند، فرق میان «ظهور» و «حضور» را نمی دانند، آمدنت که در انتظار آنیم به معنای «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت که هر صبح و شام تو را می خوانند، ظهورت را از خدا می طلبند نه حضورت را. وقتی ظاهر می شوی، همه انگشت حیرت به دندان می گزند با تعجب می گویند که تو را پیش از این هم دیده اند. و راست می گویند، چرا که تو در میان مائی، زیرا امام مائی. جمعه که از راه می رسد، صاحبدلان «دل» از دست می دهند و قرار از کف می نهند و قافله دل های بی قرار روی به قبله می کنند و آمدنت را به انتظار می نشینند...


و اینک ای قبله هر قافله و ای «شبروان را مشعله»، در آستانه آدینه ای دیگر با دلداده دیگری از خیل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه می کنیم.


تبر به دوش بت شکن


چه روزها که یک به یک غروب شد، نیآمدی

چه اشکها که در گلو، رسوب شد نیآمدی

خلیل آتشین سخن، تبر به دوش بت شکن

خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیآمدی

برای ما که خسته ایم و دل شکسته ایم، نه

برای عده ای، ولی چه خوب شد نیآمدی!

تمام طول هفته را در انتظار جمعه ام

دوباره صبح، ظهر، نه، غروب شد نیآمدی



مکتوب شده در جمعه 88/4/12ساعت 7:12 عصر توسط علیرضا نظرات ( ) |

 

می نویسم تنها به یاد او و برای او...می نویسم به یاد روزهای شیرین انتظار،به یاد لحظه های فراق و چشمان منتظر...     

می نویسم به یاد او که عشق را در نهان خانه ی جانم گذاشت و واژه ی شیرین انتظار را به من آموخت.                              

به راستی که انتظار چه زیباست...چه زیباست آن چشمانی که هر جمعه چشم به راه معشوق می ماند و چه پاک و مقدس است آن دلی که هر لحظه برای معشوق بتپد.زندگی آن لحظه ای است که منتظرخود رادرزیر سایه ی معشوق بیابد،معشوقی که تمام هستی تنها با وجود او معنا پیدا می کند.معشوقی که نام قشنگش کبوتر دل را دیوانه وار به شوق پرواز در می آورد.    

 

آری...نام دلربایش مهدی است.مهدی جان تمام هستی ام،لحظه های بی کسیم و آشیان وجودم تنها زمانی معنا پیدا می کند که تو در کنارم باشی...                                         

 

هرجمعه چشم به راه جاده ی بی منتهای روزگار هستم تاروزی که تو به بیایی...                                                     


هر گنهکاری مجازاتی دارد ولی روزگار سخت ترین مجازاتش را برای دل عاشق من گذاشت،آن هم دوری تو...                      


مهدی جان...گرچه گنهکارم ولی امید به لطف تو دارم، امیدم را ناامید مکن...


دعا برای فرج آقا یادتون نره...



    التماس دعا... 



مکتوب شده در پنج شنبه 88/4/11ساعت 2:35 عصر توسط علیرضا نظرات ( ) |

بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد

دعا کبوتر عشق است بال و پر دارد

بخوان دعای فرج را و عافیت بطلب

که روزگار بسی فتنه زیر سر دارد

بخوان دعای فرج را و ناامید مباش

بهشت پاک اجابت هزار در دارد

بخوان دعای فرج را که صبح نزدیک است

خدای را شب یلدای غم سحر دارد

بخوان دعای فرج را به شوق روز وصال

مسافر دل ما نیت سفر دارد

بخوان دعای فرج را ز پشت پرده اشک

که یار گوشه چشمی به چشم تر دارد

بخوان دعای فرج را که یوسف زهرا

ز پشت پرده غیبت به ما نظر دارد

بخوان دعای فرج را که دست مهر خدا

حجاب غیبت از آن روی ماه بردارد


مکتوب شده در یکشنبه 88/4/7ساعت 8:49 عصر توسط علیرضا نظرات ( ) |

لزوم معرفت امام زمان(عج):


_ یحیی بن عبدالله از امام صادق(ع) نقل می کند که حضرت فرمود:ای یحیی بن عبدالله!«من بات لیلة لا یعرف فیها امامه مات میتة جاهلیة.»(1)


هر کس شبی را به صبح کند در حالیکه امام زمانش را نشناسد،به مردن جاهلیّت می میرد.


_ امام صدق(ع) بوسیله ی پدران بزرگوارش از رسول اکرم(ص) نقل می فرماید:من انکر القائم من ولدی فی زمان غیبته (ف)مات(فقد مات)میتة جاهلیة.(2)


هر کس قائم از فرزندان مرا در زمان غیبتش منکر شود،به مرگ جاهلیت مرده است.


******************************


امام زمان(عج) امان برای اهل زمین:


 حضرت امام صادق(ع) فرمودند:...واعلموا انّ الارض لا تخلو من حجّةلله عزّ و جلّ ولکنّ الله سیعمی خلقه عنها بظلمهم و جورهم و اسرافهم علی انفسهم و لو خلت الارض ساعة واحدة من حجّة لله لساخت باهلها...(3)


و بدانید که زمین از حجت الهی خالی نمی ماند ولیکن خداوند به زودی چشم باطن بندگانش را از شناختن امام،کور خواهد کرد به خاطر ظلم و جور و اسراف آنها بر خودشان،و اگر زمین یک ساعت از حجت الهی خالی بماند،اهلش را فرو می برد.


******************************


امام مهدی(ع) در قرآن:


«ولقد کتبنا فی الزّبور،من بعد الذّکر،انّ الارض یرثها عبادی الصّالحون.»(4)


_ ما در زبور داود،از پس ذکر(تورات)،نوشته ایم که سر انجام،زمین را بندگان شایسته ی ما به ارث می برند(و بر همه ی کره ی زمین حاکم می شوند.)


طبق فرموده ی پیشوای پنجم حضرت امام محمد باقر(ع)،این بندگان شایسته که وارثان زمین شوند،اصحاب مهدی(ع) هستند در آخرالزمان.(5)


******************************


امام مهدی(عج) در قرآن:


در سوره ی فتح:


از القاب حضرت و به معناى پیروزى است.


روایت است که در آیه شریفه اذا جاء نصر الله والفتح،(6) مرادازفتح، قائم (ع)است.

در تفسیر على بن ابراهیم آمده است: آیه مبارکه نصر من الله وفتح وقریب (7)اشاره دارد به فتح حضرت قائم(ع)(8)

در سوره ی فجر:

از القاب حضرت مهدی (ع) شمرده شده است.

روایت است از امام صادق (ع)که در تفسیرآیه والفجر فرمود: مراداز فجر، قائم (ع)است .

و نیز در روایت دیگرى درباره سوره قدر فرمود: حتى مطلع الافجر(9) یعنى: تا آن که قائم (ع)برخیزد و ظاهرشود (10)

در سوره ی قدر:

شب قدر، شب امام زمان(ع) است وملائکه وروح بر آن حضرت نازل شده، تقدیر امور را در اختیار او مى گذارند .

پیشوایان معصوم(ع) در تفسیر سوره قدر فرموده اند: فرشتگان در این شب، مقدرات یک سال را نزد ولى مطلق زمان آورده، بر او عرضه وتسلیم مى کنند. (11)

در چنین شبى که به حضرت مهدى(ع) تعلق دارد، یاد جد بزرگوارش در دل ها زنده مى شود، چراکه یکى از اعمال مستحبى شب قدر، زیارت امام حسین(ع) است.(12)

هنگامى که درد زایمان نرجس خاتون شروع شد، امام عسکرى(ع) به حکیمه خاتون فرمود: عمه جان سوره "انا انز لناه " را بر او بخوان 0 حکیمه مى گوید: من مشغول خواندن این سوره شدم، ومى شنیدم که طفلِ داخلِ رحم نرجس نیز، همان گونه که من مى خوانم، مى خواند. در حال تعجب بودم که امام عسکرى(ع) با صداى بلند فرمود: عمه جان از امر خدا تعجب مکن که خداوند، زبان ما را درکودکى به حکمت بازکرده ودر بزرگى، حجت خود در زمین قرار مى دهد. (13)

در روایات آمده است که در شب قدر، دعا براى حضرت را باید بر دعا براى خود مقدم داشت وبهترین دعاها طلب نصرت وحفظ اوست و آن این است: "اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه وعلى آبائه 00 " (14)

******************************

قرآن و بشارت موعود:

  آیات متعددى در قرآن کریم وارد شده که پیشوایان دینى آن ها را به وجود مقدس حضرت مهدى (ع) وظهور مبارک آن حضرت تفسیر وتأویل کرده اند .

برخى کتب، نزدیک به یکصد و چهل آیه از قرآن کریم را به استناد احادیث فریقین، بر امام مهدى (ع) تطبیق کرد ه اند. (15)

ما در این جا تعدادى از آیات مهدوى قرآن را مى آوریم:

. سوره بقره

- آیه 2 و 3: هدی للمتقین الذین یومنون بالغیب

امام صادق (ع) در تفسیر این آیه فرمودند: متقین، شیعیان على بن ابى طالب هستند وغیب، حجت غایب است. (16)

- آیه 124: وَ إذِ ابتلی ابراهیم ربه بکلمات فاتمهن ؟ یعنى: هنگامى که حضرت ابراهیم را پروردگارش به وسیله کلماتى آزمود، پس آن ها را به انجام رسانید.

راوى مى گوید: درباره این آیه مبارکه از امام صادق (ع) پرسش کردم، حضرت فرمود: این همان کلماتى است که حضرت آدم (ع) از پروردگار خود دریافت نمود. پس توسط آن کلمات به پیشگاه پروردگار توبه کرد و خداوند توبه اش را پذیرفت.

جریان توبه چنین بودکه حضرت آدم (ع) عرض کرد: اى خداى من از تو مى خواهم که به واسطه محمد وعلى وفاطمه وحسن وحسین (ع) توبه مرا بپذیرى پس خداوند توبه او را پذیرفت که او بسیار توبه پذیر و مهربان است ".

راوى مى گوید: پرسیدم مقصود از "فا تمهن " در آیه چیست حضرت فرمود: )مقصود این است که خداوند آن ها را تا قائم مهدى (ع) به اتمام رسانید ودوازده امام (ع) راکه نه تن آنان از فرزندان حسین (ع) مى باشند، براى او بیان فرمود (17)

- آیه 155:و لنبلونکم بشیء من الخوف والجوع ... یعنى: ما شما را به چیزهایى از قبیل ترس وگرسنگى وکاستى در اموال وجان ها و محصولات مى آزماییم، و مژده بده به آن ها کهشکیبا وثابت قدم هستند. امام صادق (ع) در تفسیر این آیه فرمود: "پیش از آمدن قائم (ع) علامت هایى براى امتحان مؤمنین خواهد بود" عرض کردم آن علامت ها چیست؟ فرمود:بیمارى هاى گوناگون که سبب ترس و دلهره است وبالا رفتن نرخ ها که سبب گرسنگى است وکاهش در اموال و جان ها که قحطى ومرگ ومیر فراوان است ونقص در محصولات که به نیامدن باران است. پس در آن موقع به آن هاکه در عقیده به ما ثابت مى مانند، مژده بده " آن گاه فرمود: "این تأویل آیه است وهیچ کس جز آن هاکه راسخ در علم اند، تأویل آن را نمى دانند وماییم راسخان در علم " (18)

. سوره آل عمران

- آیه83 افغیر دین الله یبغون وله اسلم من فی السماوات ...؟ یعنى: آیا جز دین خدا را مى جویند؟ با آن که آن چه در آسمان ها وزمین است، خواه وناخواه تسلیم او هستند و به سوى او بازگردانیده مى شوند 0

امام کاظم (ع) فرمود: "این آیه درباره حضرت قائم (ع) نازل شده است. هنگامى که ظاهر شود، آیین مقدس اسلام را درشرق و غرب جهان، به یهود ونصارى و صائبان وملحدان و مرتدان وکافران عرضه مى دارد... (19)

. سوره نساء

- آیه 159: وان من اهل الکتاب الا لیومنن به قبل موته و.... یعنى: وهیچ یک از اهل کتاب نیست جز این که پیش از مرگ، به او ایمان مى آورد 0 درباره ضمیر "مَوتهِ " دو احتمال است؟ یکى این که به اهل کتاب برگردد ودیگر این که به حضرت عیسى (ع). بنابر احتمال اول، معناى آیه شریفه این است که "احدى از اهل کتاب نیست جز این که پیش از مرگ، به حضرت عیسى (ع) ایمان آورد" و بنابر احتمال دوم، معناى آیه چنین خواهد بود احدى از اهل کتاب نیست جز این که پیش از مرگ) حضرت عیسى (ع) به او ایمان خواهد آورد. " برخى از مفسران اهل سنت که احتمال اول را برگزیده ا ند ناچار شده اند که توجیهات عجیبى را در مورد آیه شریفه ملتزم شوند، ولى بنا بر احتمال دوم، معناى آیه بسیار روشن است . چون طبق عقیده قطعى مسلمانان، حضرت عیسى (ع) هنوز زنده است وپس از ظهور حضرت بقیة الله او نیز از آسمان نازل شده واز یاران واصحاب آن حضرت خواهد بود(20) وچون به حضرتش اقتدا مى نماید، نصارى نیز به جهت اقتداى حضرت عیسى (ع) به حضرت صاحب الامر(ع) در نماز، به آن حضرت ایمان مى آورند ویهود نیز به حضرت مهدى (ع) مى گروند 0

. سوره انفال

- آیه 39: "وقاتلوهم حتی لا تکون فتنة ....؟ باکافران بجنگید تا فتنه اى باقى نماند .

امام محمد باقر(ع) فرمود: "تأویل این آیه هنوز نیامده است 0.. و این در زمان قیام قائم ما خواهد بود(21) . سوره توبه

- آیه 33: وهو الذی ارسل رسوله بالهدی ...(22) او خداوندى است که پیامبرش را با هدایت ودینى حق فرستاد تا آن را بر تمام ادیان پیروز گرداند، اگر چه مشرکان ناخشنود باشند. امام باقر(ع) فرمود: "این آیه مبارکه به هنگام خروج مهدى آل محمد(ع) تحقق مى یابد" (23)

. سوره هود

- آیه86 بقیت الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین ،؟ یکتا بازمانده خدا براى شما بهتر است، آگر مؤمن هستید. امام باقر(ع) در تأویل این آیه شریفه مى فرماید: "هنگامى که مهدى ظاهر شود... اولین سخنى که بر زبان مبارکش جارى مى شود این آیه شریفه است "(24)

. سوره ابراهیم

- آیه 5: ولقد ارسلنا موسی بایاتنا ان اخرج قومک من الظلمات الی النور و ذکرهم بایام الله .....،؟ همانا ما موسى را با آیات خود فرستادیم، که قوم خود را از تاریکى ها به سوى نور بیرون بیاور، و روزهاى خدا "ایام الله را به آن ها یاد آورى کن از امام باقر(ع) روایت است که فرمودند: روزهاى خداوند سه روز است: روز قیام قائم (ع)، روز رجعت و روز قیامت (25)

. سوره حجر

- آیه 36- 38: قال رب فانظرنی الی یوم یبعثون , قال فانک من المنتظرین الی یوم الوقت المغلوم ،، امام رضا(ع) فرمود: "وقتِ معلوم، روز قیام قائم ماست. (26)

. سوره اسراء

- آیه 33 ومن قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا .... ،. امام باقر(ع) فرمود: "حسین (ع) مظلوم کشته شد وما اولیاء وارث خون او هستیم، وقائم ما به خون خواهى حسین (ع) قیام خواهد کرد (27)

امام صادق (ع) نیز فرمود: منصور، قائم آل محمد (ع) است و چون ظهور نماید، اقدام به خون خواهى حسین (ع) مى کند. (28)

. سوره مریم

- آیه 75: حتی اذا راوا ما یوعدون اما العذاب واما الساعة ...."،؟ یعنى: تا وقتى آن جه به آنان وعده داده مى شود: یا عذاب یا قیامت را ببینند 0 امام صادق (ع) فرمودند: منظور از ساعة، قیام قائم است. (29)

. سوره قصص

- آیه 5: ونرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ...،، وما اراده کرده ایم بر آنان که در روى زمین به ضعف کشیده شده اند، منت نهاده آن ها را پیشوایان ووارثان زمین قرار دهیم 0 امام باقر وامام صادق (ع) فرمودند: این آیه مبارکه مخصوص صاحب الامرى است که در آخر الزمان ظاهر مى شود.00(30)

. سوره سجده

- آیه 29: قل یوم الفتح لا ینفع الذین کفروا ایمانهم ......،؟ بگو اى پیامبر روزپیروزى، دیگر ایمان آوردن براى کافران سودى ندارد.

امام جعفر صادق (ع) فرمود: یوم الفتح، روزى است که دنیا به دست قائم (ع) فتح مى شود 0.. (31)

. سوره فتح

- آیه 28:لیظهره علی الدین کله و کفی بالله شهیدا ، امام صادق (ع) در تفسیر این آیه شریفه فرمودند: این آیه در حق قائم اهل محمد(ع) نازل شده است... " (32)

ناگفته نماند، آیاتى که به وجود مقدس) مهدى موعود(ع) وظهور مبارک آن حضرت تأویل شده است فراوان است. کسانى که طالب تفاصیل بیشترى هستند مى توانند به کتاب هاى بحارالانوارج 51"، "الزام الناصب "، "موعود قرآن وکتب تفاسیر مراجعه فرمایند.

******************************


مکتوب شده در جمعه 88/4/5ساعت 3:54 عصر توسط علیرضا نظرات ( ) |

*امام مهدی(عج) در سخن پیامبر(ص)*


پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:...خداوند از فرزندان حسین امامانی قرار داده است که راه و روش و آیین مرا برپا می دارند.نهمین آنان قائم خاندان من «مهدی» امتم می باشد.او شبیه ترین مردمان به من است در سیما و گفتار و کردار.پس از غیبتی طولانی و سرگردانی و سردرگمی مردم، ظاهر می شود،آنگاه آیین خدا را آشکار می سازد...پس زمین را از عدل و داد پر می کند پس از آن که از ستم و بیداد لبریز شده باشد.(1)


*امام مهدی(عج) در سخن حضرت فاطمه(س)*


جابر می گوید:خدمت حضرت فاطمه رفتم،لوحی نزد آن بانو نهاده بود که در آن نامهای امامان نوشته شده بود.(از آن جمله درباره ی دوازدهمین امام چنین آمده بود)پس از امام یازدهم( امام حسن عسگری(ع) )راه امامت را کامل می کنم با فرزندش که رحمت برای همه ی جهانیان است.او(امام دوازدهم) دارای کمال موسی و شکوه عیسی و شکیبایی ایوب است...در زمان غیبت این امام،دوستان من(دینداران راستین)به مشکلات گرفتار شوند...آنان بحق دوستان منند(چون در دینداری پایداری می کنند.)درود و رحمت خداوند بر آنان باد.آنان(مردمان در دوران غیبت)بیگمان هدایت شدگان و راه یافتگانند.(2)


*امام مهدی(عج) در سخن امام علی(ع)*


اصبغ نباته که از شاگردان و یاران آن حضرت است می گوید:روزی نزد امیر مومنان(ع) رفتم،دیدم در فکر فرو رفته است و با انگشت بر زمین خط می کشد.گفتم:ای امیر مومنان!چه شده است که در فکر فرو رفتید؟...امام فرمود:در مولودی می اندیشم که از نسا من است و او«مهدی» است که زمین را از عدل و داد پر می کند پس از آن که از ستم و بیداد پر و لبریز شده باشد...!(3)


*امام مهدی(عج) در سخن امام حسن(ع)*


...(امام)قائم که(هنگام ظهورش)،حضرت عیسی از آسمان فرود می آید و پشت سر او نماز می گذارد...تولدش از مردمان پنهان است و از چشمها غایب می شود...او نهمین فرزند برادرم حسین است و فرزند بهترین زنان.عمری طولانی دارد و خداوند اورا(در زمین) آشکار می سازد در سیمای انسانی چهل ساله،تا همگان بدانند که خداوند بر هر کاری قادر است.(4)


*امام مهدی(عج) در سخن امام حسین(ع)*


اگر از دنیا یک روز(بیش) باقی نمانده باشد،خداوند آن روز را دراز گرداند،تا مردی از فرزندان من قیام کند و زمین را از عدل و داد لبریز کند،پس از آنکه از ستم و ظلم پر شده باشد.این چنین از پیامبر شنیدم.(5)


*امام مهدی(عج) در سخن امام سجاد(ع)*


...بی تردید،مردم زمان غیبت مهدی،که امامت اورا باور دارند و منتظر ظهور اویند، از مردمان دیگر زمانها برترند،چون خدای بزرگ،به آنان عقل و درک و فهمی داده است که غیبت برایشان چون ظهور است.خداوند آنان را،در آن زمان،همپایه ی مجاهدان شمشیر زن زمان پیامبر(ص) قرار داده است و اینانند اخلاص گزاران واقعی و شیعیان راستین ما و دعوت کنندگان مردم به خدا(و به دین خدا)،آشکار و پنهان.(6)


*امام مهدی(عج) در سخن امام باقر(ع)*


محمد بن مسلم(که از شاگردان امام باقر و امام صادق(ع) است) می گوید:از امام باقر(ع) پرسیدم درباره ی قائم که هر گاه قیام کند چه روشی در پیش می گیرد؟امام فرمود:روش پیامبر را تا اسلام را حاکم سازد.گفتم:روش پیامبر چه بود؟امام فرمود:آنچه در(نظامها و آیین) جاهلیت بود باطل کرد و عدالت میان مردمان حاکم ساخت و چنین است(امام) قائم(ع) آنگاه که قیام کند آنچه را(از راه و روشها میان مردم)در زمان پیش از ظهور رایج بوده است،زیر پا می نهد و آیین دادگری را بر پا می سازد.(7)


*امام مهدی(عج) در سخن امام صادق(ع)*


کسانی که در حالت انتظار دولت قائم،از جهان درگذرند،مانند کسانیند که در خدمت(امام) قائم باشند.امام،پس از این سخن مکثی کرد،سپس گفت:بلکه مانند کسانیند که در رکاب(امام) مهدی شمشیر زده باشند.سپس گفت:نه به خدا سوگند،اینان مانند کسانیند که در خدمت پیامبر به شهادت رسیده باشند.(8)چشم به راه امر(قیام و انقلاب) امام خود باش،در هر شب و هر روز،زیرا که خدا در هر روز کاری کند و کاری،اورا از کاری دیگر باز ندارد...(9)


*امام مهدی(عج) در سخن امام کاظم(ع)*


...خداوند برای دوازدهمین(امام) از خاندان ما هر دشواری را آسان می گرداند و به دست او هر جبار و زورگوی سرسختی نابود می شود و هر شیطان سر کشی نابود می گردد.(10)


*امام مهدی(عج) در سخن امام رضا(ع)*


دعبل خزاعی(شاعر نامدار شیعی)می گوید:قصیده ی خود را در حضور امام رضا(ع) خواندم،چون به این شعر ها رسیدم:امامی از آل محمد(ص)،به یقین،خروج  خواهد کرد،او به تایید اسم اعظم الهی و برکت نصر آسمانی به پا می خیزد و حق و باطل را از هم جدا می کند و همه را بر شادخواریهاو کین توزیها،کیفر می دهد.(در این هنگام)امام رضا(ع) به شدت گریست،آنگاه فرمود:« ای دعبل!روح القدس به زبان تو سخن گفته است.آیا می دانی این امام چه کسی خواهد بود؟»گفتم:نه(شخص اورا نمی شناسم)،لیکن شنیده ام که امامی از شما خاندان پیامبر خروج می کند و زمین را از عدل و داد لبریز می سازد.امام رضا(ع) فرمود:«پس از من فرزندم محمد«جواد» امام است.پس از محمد فرزندش علی،امام است.پس از علی(هادی) فرزندش حسن،امام است و پس از حسن(عسگری)،فرزندش،حجت قائم خواهد بود.اوست که در زمان غیبت(مردمان)چشم به راه اویند و در زمان ظهور همه مطیع او گردند.او زمین را پر از عدل و داد می کند،پس از آن که پر از ظلم و ستم شده باشد...(11)


*امام مهدی(عج) در سخن امام جواد(ع)*


عبدالعظیم حسنی(که از یاران آن امام است)می گوید:به امام جواد(ع) گفتم:امیدوارم که شما قائم خاندان پیامبر باشی که زمین را از عدل داد آکنده می کند...امام فرمود:همه ی ما قائم به امر خدای بزرگیم...لیکن آن قائمی که خداوند،به دست او زمین را از کافران و منکران پاک می گرداند و سراسر گیتی را از عدالت سرشار می سازد او کسی است که تولدش از مردم پنهان خواهد بود و خود او از چشم ها غایب می شود...(12)


*امام مهدی(عج) در سخن امام هادی(ع)*


امام پس از من،فرزندم حسن است و پس از حسن فرزندش(امام) قائم است که زمین را از عدل و داد پر می کند،پس از آن که از ظلم و بیداد لبریز شده باشد.(13)


*امام مهدی(عج) در سخن امام حسن عسگری(ع)*


سپاس خدایی را که پیش از مرگم جانشینم را به من نمایاند.جانشینی که شبیه ترین انسانها به پیامبر است در خلقت و اخلاق. خداوند او را در دوران غیبت(از بلاها) حفظ می کند،سپس اورا آشکار می سازد.او سراسر زمسن را از عدالت پر می کند،پس از این که از ظلم و ستم لبریز شده باشد.(14)


*******************************


مکتوب شده در جمعه 88/4/5ساعت 3:52 عصر توسط علیرضا نظرات ( ) |

سلام دوستان، خوش اومدید...
امیدوارم به رونق گرفتن و خوندنی تر شدن این  وبلاگ با نظرات واطلاعات خو بتون کمک کنید . راه دوری نمیره . هر مطلب مهم و خوندنی در رابطه با امام زمانمون دارید به ایمیلم ارسال کنید تا با نام خودتون درج بشه. با تشکر .علیرضا رحیمی

مکتوب شده در چهارشنبه 88/4/3ساعت 10:49 عصر توسط علیرضا نظرات ( ) |

می دانم آدینه ای خواهی آمد که سحر گاهانش سوای همه آرزو هاست خورشید شادمانه ترین طلوعش را خواهد کرد و دنیا رنگ دیگری خواهد گرفت چهار فصل یکی خواهد شد و در پیکر بهار به تو خوشامد خواهد گفت و جهان دوباره طعم محبت و دوستی را خواهد چشید . تو خواهی آمد و تشنگی قرن ها را فرو خواهی نشاند ، تو خواهی آمد من همچنان منتظر خواهم ماند .

 

مهدی جان حهان در انتظار عدالت توست

 انتظار

همیشه منتظرم هنگامی که تو می ایی 

 با صدای گامهایت گوشم را نوازش می دهی

صدای پایت آکنده از عطر گلهای نرگس است

هنگامی که تو می آیی بوی بهار را با خود می آوری 

آری منتظرم و همیشه در صف انتظارم هنگامی که تو می آیی

 همه جا پاک و زلال است

 هنگامی که تو می آیی صدای جوشش رود خانه شنیده می شود 

با شنیدن آمدنت قلبهای همه به نپش در می آید

هنگامی که تو می آیی آسمان رنگ دیگری دارد

باآمدنت خورشید به زندگی رنگی دیگر دارد

هنگامی که تو می آیی غروب زندگی به طلوع تبدیل می شود

با آمدنت انتظار منتظران به پایان می رسد 

هنگامی که تو می آیی زمین بو ی عدالت می دهد 

مهدی بیا که زمان تو را می خواهد

هنگامی تو می آیی همه با مهربانی تو را می جویند 

یا مهدی برای ظهورت همه چشم براهند

هنگامی که تو می آیی همه ظالمان نابود می شوند

 ای موعود وعده داده شده بیا که همیشه منتظرم


مکتوب شده در چهارشنبه 88/4/3ساعت 10:47 عصر توسط علیرضا نظرات ( ) |

شعر یک مرجع تقلید در استقبال از شعر قیصر شعر ایران
در پی ارسال نامه ای به محضر آیت الله صافی که در بخشی از آن اشعاری از دکتر قیصر امین پور درج شده بود این مرجع تقلید که خود در سرودن اشعار تبحر دارد سال ها پیش از شعر امام زمانی وی تجلیل و آن را نشانه « شوق و شور و اشتیاق به آستان حضرت صاحب الزمان » دانسته و به اقتباس و استقبال از شعر وی رفته اند.

متن نامه و شعر این مرجع تقلید بدین شرح است :
بسم الله الرحمن الرحیم
در پشت نامه استفتا سه بیت شعر شیوا و غرا مرقوم بود که از شوق و شور و اشتیاق سراینده و نویسنده به آستان حضرت صاحب الزمان ارواح العالمین له الفدا حکایت داشت :
طلوع می کند آن آفتاب پنهانی
زسمت مشرق جغرافیای عرفانی
دوباره پلک دلم می پرد نشانه چیست
شنیده ام که می آید کسی به مهمانی
کسی که سبزتر از هزار بار بهار
کسی شگفت کسی آن چنان که می دانی

ایشان نیز در اقتباس و استقبال از این اشعار ابیاتی را سروده اند :
زهی جمال رخش کرده پرتو افشانی
به ماه چارده و آفتاب رخشانی
زهی ولی خدا قطب عالم امکان
جهان جود و کرم پیشوای یزدانی
ظهور قدرت دادار حجت بن حسن
که ظاهر است از او کبریای سبحانی
نجات امت مظلوم و خلق مستضعف
امید مردم محروم و فیض رحمانی
سپهر مجد و شرف شمس آسمان جلال
جمال غیب ابد شاه ملک امکانی
اگر چه پر شده عالم زفتنه و زفساد
مسلط اند به دنیا جنود شیطانی
به نام صلح و دموکراسی و وطن خواهی
زنند ضربه به شخصیت مسلمانی
گرفته است بشر راه انحراف و خطا
به هر مکان نگرم تیره است و ظلمانی
بگیرد ار همه اقطار محنت ایام
شب فراق شود هر چه بیش طولانی
بمان به جا و مشو ناامید چون آید
امام و منجی کل مقتدای پایانی
سلیل احمد مرسل همان کسی که خدا
عطا نموده به او منصب جهانبانی
جهان نجات دهد از فساد و استکبار
دوباره زنده کند راه و رسم انسانی
در آورد همگان زیر پرچم اسلام
نظام می نبود جز نظام قرآنی
ظهور می کند و می کند اساس ستم
کند زمین و زمان را زعدل نورانی
امیر معدلت آیین ومعدلت گستر
دهد نجات همه خلق از پریشانی
خوش آن زمانه و آن روزگار و آن ایام
خوش آن حکومت و آن عدل و عصر روحانی

مکتوب شده در چهارشنبه 88/4/3ساعت 10:46 عصر توسط علیرضا نظرات ( ) |


Design By : Pichak